|
El bon hàbit de consumir vi
UN ESTUDI REVELA QUE LES PERSONES QUE CONSUMEIXEN
VI MODERADAMENT TENDEIXEN A MENJAR ALIMENTS MÉS SANS
Quatre investigadors de l'Institut Nacional de
Salut Pública de Copenhaguen, entre ells el Dr. Morten Gronbaek,
membre del Comitè Científic de FIVIN (Fundació per a la
Investigació del Vi i la Nutrició), han donat a conèixer els
resultats de l'estudi sobre vi i nutrició que han portat a terme
en els últims anys.
L'estudi, que s'ha publicat en la revista mèdica
danesa Ugeskrift for Laeger, reflecteix l'opinió dels
investigadors: “Els nostres resultats confirmen els d'altres
estudis internacionals, que reflecteixen que els consumidors
moderats i constants de vi s'inclinen a menjar fruites, verdures
i peix, prenent poques vegades grasses saturades, en comparació
dels aficionats a altre tipus de begudes”.
Es tracta d'un estudi que recull hàbits de
consum, i que conclou que les persones que consumeixen vi
moderada i constantment inclouen en la seva dieta més fruites,
verdures, peix, carn sense greix i productes lactis que les
persones que consumeixen altres begudes. Aquestes última
tendeixen a abusar de productes amb continguts alts en greixos
com els congelats, les patates fregides, embotits, carn de porc
i oví, productes ensucrats, mantegues i margarines.
El Dr. Morten Gronbaek, membre del Comitè
Científic de FIVIN, ha publicat altres estudis que reflecteixen
que els consumidors moderats i constants de vi tenen menys risc
de patir malalties cardiovasculars i certs tipus de càncer que
els consumidors d'altres begudes.
La Fundació FIVIN orienta les seves activitats a
valorar els possibles efectes protectors del consum moderat i
regular de vi en el nostre organisme i sobre la salut humana.
Aquesta labor es porta a terme a partir de la investigació
científic-médica més recent i sota la supervisió del seu Comitè
Científic. El seu compromís de responsabilitat social li duu a
divulgar aquesta informació al conjunt de les institucions i la
societat espanyola amb la finalitat de que tinguin la millor
informació sobre vi, nutrició, alimentació i salut.
Des de 1990, nombrosos estudis han indicat que
les persones que consumeixen regularment quantitats moderades de
vi presenten una incidència de malalties cardiovasculars
inferiors. Actualment, es disposa de nombroses dades que
permeten afirmar que el consum moderat i regular de vi té uns
efectes benèfics, principalment sobre les malalties coronàries.
Els resultats vénen a suggerir que un consum moderat i regular
de vi està associat amb una disminució de, almenys, un 11% en el
risc de sofrir malalties coronàries.
El consum moderat i regular de vi és un factor
cultural present en un gran nombre de societats. Simbolitza un
estil de vida unit a una dieta sana, rica i equilibrada, on el
consum de vi està ritualitzat per la tradició. Es tracta d'un
estil de vida que podria ser l'origen de les majors longevitats,
ja que es constata que, en els països que el consum moderat i
regular de vi durant els menjars és habitual, i més
particularment en els països mediterranis, l'esperança de vida
és major.
|